דף הבית
מאמרים שפרסמנו
כשחברה הופכת לבינלאומית – לא מחליפים עובדים, אלא הופכים גם אותם לגלובליים!

כשחברה הופכת לבינלאומית – לא מחליפים עובדים, אלא הופכים גם אותם לגלובליים!

העולם העסקי נמצא במגמה של התרחבות גלובלית

כיום חברות עסקיות רבות שואפות להפוך מארגון מקומי לחברה גלובלית. זה מבטיח מגוון אפשרויות חדשות ושיתופי פעולה עם גורמים חדשים מחו"ל, כמו גם את ההזדמנות לארח נציגים מכל העולם ולבקר באופן תדיר מעבר לים. עם זאת, יש נושא שחשוב מאוד לתת עליו את הדעת: האם כל עובדי החברה מוכנים לעליית מדרגה זו?

מנהלים, מנכ"לים ובעלי עסקים רבים מודאגים: האם העובדים שלהם יצלחו את השינוי, וישכילו לייצג את החברה בצורה מיטיבה, תוך הפגנת כישורי שיחה מעולים באנגלית? והאם עובדים שיחסית שולטים באנגלית מכירים גם את הדקויות של אנגלית עסקית, החשובה מאוד לשמירה על תדמית ייצוגית? והאם עובדים אלו מיומנים מספיק על מנת לתקשר, הלכה למעשה, בצורה אפקטיבית עם קולגות ושותפים מחו"ל? או שמא יש צורך להחליף רבים מהעובדים הנוכחיים בעובדים חדשים שאולי יתאימו יותר?
התשובה היא – ממש לא!

כך תהפכו את צוות העובדים הישראלי לנציגים הבינלאומיים שלכם

כל משימה גדולה ניתן לפרק לגורמים קטנים יותר, וכך גם עם שיפור רמת העובדים בכל הקשור לאנגלית עסקית. על מנת שהעובדים שלכם ייצגו אתכם נאמנה במגוון סיטואציות וממשקים עסקיים בארץ ובחו"ל, חשוב לתת להם הכשרה נקודתית בתחומים רלבנטים של השפה האנגלית על מנת שישפרו את שטף הדיבור, הביטחון ואוצר המילים, וכן כדי שיכירו וידעו ליישם בהצלחה את מנהגי ההתנהלות העסקית המקובלים בעולם.

להלן 5 תחומים של אנגלית עסקית שיכינו את העובדים שלכם לזירה הגלובאלית ויציידו את החברה שלכם בכלים פרקטיים להצלחה בינלאומית:

  1. חיזוק השטף והביטחון של השפה המדוברת

    אמצעי התקשורת העקרי בחיינו בכלל ובהתנהלות עסקית בפרט הוא שיחה, בין אם פורמלית ובין אם יומיומית. שיחה בעל פה שוברת את הקרח, בונה מערכות יחסים ומקרבת בין הצדדים. לכן זהו כנראה המרכיב החשוב והמיידי ביותר של כל ארגון עסקי – חיזוק השטף והביטחון של עובדי החברה! ואיך עושים את זה? בונים, בשלבים ובסבלנות, אוצר מילים לנושאי שיחה שונים, ומתרגלים כל נושא כמה שיותר, באמצעות סימולציות ומשחקי תפקידים של מצבים יומיומיים בכל ארגון.

  2. הכרה של דקויות התנהלות בין-תרבותית

    ידוע שעבודה מול נציגים בסין שונה מעבודה מול קולגות בארה"ב, ומשא ומתן יעיל מול נציגים אירופאים אינו רלבנטי כשפועלים במזרח הרחוק. לכן היכולת להתנהל בצוות רב-תרבותי בצורה שבה כולם מרגישים בנוח היא קריטית לכל חברה השואפת להפוך לגלובאלית. היכרות עם מנהגים תרבותיים ודקויות בהקשר זה, יכולה ראשית לסייע בהפחתת אי-הבנות וקונפליקטים כמו גם לתרום רבות לעלייה מהירה של החברה בשוק הגלובאלי.

  3. שיפור הדקדוק – לימוד נקודתי עבור כתיבה ודיבור עסקי

    אין צורך, ופעמים רבות גם אין זמן, ללמוד את כל רזי הדקדוק האנגלי. ניתן להתמקד בשיפור נקודות תורפה שכיחות שלנו הישראלים, כמו מילות יחס (in, on, at), מילות קישור (however, furthermore, although) וכמובן שימוש בזמנים השכיחים. כחלק מלימוד אנגלית עסקית ובאמצעות הכשרה ממוקדת ויעילה אפשר לשפר את מבנה השפה ולהביא אותה לידי ביטוי נכון יותר בדיבור ובהתכתבות העסקית, תוך מיגור טעויות נפוצות.

  4. בנייה והצגת מצגות

    שיפור היכולת של נציגי החברה לעמוד מול קהל דובר אנגלית ולהעביר מידע לגבי פרויקטים ומיזמים בצורה קולחת, מעניינת ומשכנעת, תוך ניהול דיאלוג אפקטיבי עם הקהל, הן מיומנויות סופר-חשובות ולעיתים אף גורם קריטי להצלחת ההתרחבות העסקית לחו"ל. בניית הרצאה מוצלחת, החל משלב התכנון וכלה בשלב העברתה באנגלית (לרבות בניית ראשי פרקים ותרגומם לכדי הרצאה זורמת, ברורה ורלבנטית לקהל, הכנת עזרים ויזואליים ושימוש מושכל בקול ובשפת גוף) היא יכולת נרכשת, אותה ניתן לשפר לאין שיעור באמצעות השילוב של לימוד תיאורטי עם תרגול מעשי.

  5. הכרת רזי ניהול משא ומתן באנגלית

    היכרות עם תהליך המשא ומתן עצמו (כולל הבדלים בין-תרבותיים ואישיותיים של המשתתפים מסביב לשולחן הדיונים) וכן עם תסריטי שיחה מגוונים ונהלי דיבור מתאימים, כל אלו יאפשרו להשיג תנאים מיטביים עבור החברה. יתרה מזאת, על ידי שמירה על יחסי כבוד והערכה עם נציגי חברות מחו"ל תוכלו לבנות מערכות יחסים עסקיות פוריות ולשמר אותן לאורך שנים ארוכות.

ממילים – למעשים

בסופו של דבר, שיפור השפה ופיתוח יכולת ההתנהלות הטובה של העובד מרמה מקומית לרמה הגלובאלית הוא בסך הכול עניין של הכשרה מקצועית איכותית ורכישה של מיומנויות ספציפיות נדרשות. באמצעות הדרכה ממוקדת ועבודה עם מומחים בתחום האנגלית העסקית, ניתן להשיג את המטרות האלה בפרקי זמן קצרים ובהצלחה רבה.
נשמע פשוט וקל, אך כיצד עושים זאת בפועל?

חברת TriEnglish הינה אחד מהגורמים המקצועיים והמיומנים ביותר בתחום האנגלית העסקית, והיא מציעה ללקוחותיה שיפור מהיר ביכולות התקשורת של העובדים והמנהלים בארגון. נציגי החברה יבנו עבורכם תכנית הכשרה מותאמת וספציפית לרמה והצרכים הייחודיים שלכם, שתזניק אתכם ואת העובדים בארגון לעולם הגלובאלי באופן מקצועי, פרקטי ואפילו מהנה.

לחצו למידע אודות ההרצאה: תקשורת בין-תרבותית בעולם גלובלי

לייעוץ מקצועי מלאו פרטים